Этикалық кодекс
"АВИЦЕННА" ЖОҒАРЫ МЕДИЦИНАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІНІҢ БІЛІМ БЕРУ МЕКЕМЕСІ СТУДЕНТТЕРІНІҢ ӘДЕП КОДЕКСІ
Біз, «Авиценна» жоғары медициналық колледжі» білім мекемесінің студенттері, медицинада білім алуға деген ортақ ұмтылыспен бірігіп, адамға қызмет етудің, өмірді сақтаудың және денсаулықты сақтаудың ең жоғары құндылығы, медициналық кәсіптің ғасырлар бойғы дәстүрлерін жалғастыра отырып, гуманизм мен жоғары адамгершілік мұраттарын бізге жеткізген негізін алушыларды еске алу, үлкендерге құрмет және Отанға деген сүйіспеншілік, таза жүректермен біз медицина студенттерінің Этикалық кодексін қабылдаймыз.
1-бап
- Медицина білім алушыларының әдеп кодексі (бұдан әрі - әдеп кодексі) - бұл білім алушылар қауымдастығы ішіндегі өзара қарым-қатынастарды білдіретін және ретке келтіретін нормалар мен ережелер жиынтығы ретінде қарастырылатын құжат.
- Этикалық кодекс мінез-құлықты дербес реттеуге қабілетті қоғамдастықтың адамгершілік жетілуінің көрсеткіші болып табылады және оның шоғырлануына, қоғамдағы медицина қызметкерінің беделі мен беделін арттыруға ықпал етуге арналған.
- Білім беру ұйымының меншік нысанына және оның ведомстволық бағыныстылығына, оқыту кезеңі мен даярлау бағытына қарамастан, медицинаның барлық білім алушылары Этикалық кодексті өз еркімен ұстануға тиіс. Оның әрекеті колледжде оқудың барлық кезеңіне оның аумағында, құрылымдық бөлімшелерде, клиникалық базаларда, сондай-ақ одан тыс жерлерде болған кезде қолданылады.
- Колледж оқушыларының пікірін ескере отырып, білім беру ұйымының ұжымдарында кеңінен талқылау негізінде оны белгіленген тәртіппен ұйымда бекіте отырып, медицина мамандарын даярлайтын кез келген білім беру ұйымдары Әдеп кодексіне қосыла алады.
- Әдеп кодексіне нормативтік-құқықтық базаның жетілдірілуіне қарай өзгерістер енгізілуі мүмкін.
- Колледжге оқуға түскен адам колледждің Әдеп кодексінің ережелерімен танысады және оларды оқу барысында сақтайды.
- Колледждің этикалық кодексі оны қабылдағаннан кейін бұқаралық ақпарат құралдарында жарияланады, сондай-ақ Этикалық кодеке танысу үшін қолжетімді орындарда орналастырылады.
- Этикалық кодекстің ережелері ықтимал этикалық даулар мен жанжалдарды шешуде белгіленген тәртіппен пайдаланылуы мүмкін.
2-бап
- Адам - ең жоғары құндылық. Адамның өмірін сақтау және денсаулығын сақтау бойынша білім мен дағдыларды игеру, медицинаны терең және байыпты зерттеу - әрбір колледж оқушысының міндеті.
- Этикалық кодекс жарияланатын негізгі принциптер: жоғары мораль-адамдар өз өмірінде адамгершілікті сақтау, Жақсылық пен жамандық, әділеттілік пен әділетсіздік, ар-ождан, ар-ождан арқылы өмір сүру қабілеті негізінде басшылыққа алатын әлеуметтік ережелер мен мінез-құлық нормаларының жиынтығы; Медициналық этика-адамгершілікке, ғылыми білімге және практикалық шараларға негізделген, ауруларды тану, емдеу және алдын алу, адамдардың денсаулығын сақтау және нығайту жөніндегі медицина қызметкерінің жеке басының адамгершілігі мен адамгершілік тәрбиесі туралы ілім; медициналық деонтология-медицина қызметкерлерінің өздерінің кәсіби міндеттерін орындау кезіндегі этикалық нормалары мен мінез-құлық қағидаларының жиынтығы;қадір-қасиет-Этика категориясы, адамның өзіне деген ерекше моральдық қатынасын және адамның тұлға ретіндегі құндылығын тануға негізделген қоғамның, айналасындағылардың оған деген көзқарасын білдіреді; Ар - ождан - адамның адамгершілік өзін-өзі бақылауды жүзеге асыру, өзі үшін адамгершілік міндеттерді қалыптастыру, оларды орындауды талап ету, жасалған іс-әрекеттерді өзін-өзі бағалауды жүзеге асыру қабілетінің көрінісі;медицина қызметкерінің жоғары атағы-қоғамның барлық медициналық мамандықтардың өкілдеріне, ең сауатты және білімді адамдар ретінде, жоғары моральдық-адамгершілік құндылықтары бар, жанқиярлыққа дайын,қоғамның дәстүрлі қалыптасқан көзқарасы. адам өмірі мен денсаулығы үшін күрес міндеттерін саналы түрде қабылдағандар.
3-бап
- Колледжде және одан тыс жерлерде оқушының мінез-құлқы медицина қызметкерінің жоғары дәрежесіне сәйкес келеді.
- Білім алушылар, қызметкерлер мен оқытушылар, білім алушылар мен әкімшілік, білім алушылар мен пациенттер арасындағы өзара қарым-қатынастар өзара сыйластық пен ынтымақтастыққа, әдептілік пен дұрыстыққа, сыпайылық пен өзара көмекке, өз білімі мен құзыреттілік деңгейіне жоғары талапшылдыққа қалыптасады. Студент басқалармен қарым-қатынаста жоғары адамгершілік, гуманизм, медициналық этика және деонтология, толеранттылық принциптерін сақтайды.
- Ар-намыс пен қадір-қасиетті қорлаудың, жеке тұлғаға физикалық және психикалық зорлық-зомбылықтың кез келген түріне, колледж қабырғасында және аумағында, клиникалық базаларда, жатақханаларда балағат сөз сөйлеуге, басқа студенттердің, оқытушылар мен қызметкерлердің, пациенттердің ар-намысы мен қадір-қасиетін қорлайтын мәлімдемелерге жол берілмейді. Студент ұжымда салауатты микроклимат құруға ұмтылады, гендерлік және әлеуметтік белгілері бойынша жеке тұлғаны кемсітуге жол бермейді.
- Студент әртүрлі халықтар өкілдерінің салт-дәстүрлеріне құрмет көрсетеді, этникалық топтар мен діни конфессиялардың мәдени және басқа да ерекшеліктерін ескереді.
- Студент салауатты өмір салтын ұстанады, оқу және бос уақытты ақылмен ұйымдастырады, дене шынықтырумен айналысады және айналасындағыларға үлгі болады.
- Студент саналы түрде темекі, алкогольдік ішімдіктерді тұтынудан толық бас тартуды таңдайды. Өзінен кіші және жастылармен қарым-қатынаста ол жаман әдеттердің таралуына, есірткіні қолдануға қарсы тұрады.
- Студент ұжымда мейірімділік, достық және өзара көмек атмосферасын белсенді қолдайды, жолдастарына қамқорлық жасайды, кіші курс студенттеріне студенттік ортаға бейімделуге көмектеседі.
- Студент колледждің кітапхана-ақпараттық ресурстарына, жиһазға, аудитория жабдықтарына ұқыпты қарайды, оқу бөлмелерінде, емханаларда, кітапханада, асханада, спорт залдарында, жатақханаларда тазалық пен тәртіпті сақтайды.
- Студент колледждің барлық аумағында тазалықты сақтайды, маусымдық кестеге сәйкес оны көркейтуге қатысады.
- Студент колледждің барлық аумағында және үй - жайларында қауіпсіздік техникасын, өрт қауіпсіздігі ережелерін, ал медициналық ұйымдарда емдеу-қорғау және эпидемияға қарсы режимді сақтайды.
- Тамақтану осы мақсат үшін арнайы жасалған жерлерде жүзеге асырылады.
- Студент студенттік өзін - өзі басқару жүйесін нығайтуға, студенттік шығармашылық белсенділікті дамытуға (ғылыми-білім беру, спорттық, көркемдік және т.б.), корпоративтік мәдениетті арттыруға бағытталған барлық қызметті қажет және пайдалы деп таниды.
- Студент колледжде белгіленген тәртіпті тұрақсыздандыруға бағытталған қоғамға жат мазмұндағы ақпаратты таратуға жол бермейді, сондай-ақ рұқсат етілмеген жиналыстарға, демонстрацияларға, митингілерге, пикеттерге, акциялар мен шерулерге қатыспайды.
4-бап
- Студент медициналық ұйымдардың нормаларына және олардағы режимдерге сәйкес келетін ұқыпты келбетке ие.
- Киімнің негізгі түрі-ақ халат немесе медициналық костюм. Таза медициналық халат немесе медициналық киімнің басқа түрін (медициналық костюм), медициналық қалпақ пен ауыстырылатын аяқ киімді кию міндетті болып табылады. Ақ халаттың жеңі мен етегі болу керек, ол астындағы киімді толығымен жабады. Жамбастың 2/3 бөлігін және қолдың 3/4 бөлігін жабатын ұзындық рұқсат етіледі. Мөлдір матадан жасалған медициналық киім киюге этикалық тұрғыдан рұқсат етілмейді.
- Студент ұқыпты шаш үлгісіне ие, ұзын шашты жинау керек.
- Білім беру ұйымының ғимараттарына және клиникалық базаларға кірген кезде студент бас киімін шешеді, сыртқы киімін гардеробқа тапсырады және әдеп кодексінің талаптарына сәйкес өзін тиісті түрге келтіреді.
- Спорттық костюмдерді, шортыларды, қысқа юбкаларды, сланцыларды, сондай - ақ өзге де ашық-шашық киімдерді киюге жол берілмейді, өйткені ол дәрігерлік этика нормаларына қайшы келеді және оқытушыларға, пациенттерге және әріптестеріне құрметсіздік белгісі болып табылады.
- Қоғамдық тамақтану пункттерінде, сондай-ақ жалпы пайдалану орындарында студенттер медициналық нысаны жоқ қарапайым киімде болады.
- Өткір иісі бар косметика мен парфюмерияны, тырнақ ұзартатын маникюрді, орынсыз (үлкен) зергерлік бұйымдар мен зергерлік бұйымдарды, биік өкшелі аяқ киімді пайдалану этикалық тұрғыдан мақұлданбайды.
- Өзінің діни көзқарасын айқын көрсету, діни белгілер мен рәміздерді ашық кию этикалық тұрғыдан мақұлданбайды.
5-бап
- Студент білім беру бағдарламасын адал меңгереді, игерілетін білім беру бағдарламасының оқу жоспарына сәйкес кестеде көзделген барлық сабақтар мен дәрістерге қатысады.
- Практикалық сабақтарда студент медициналық киімде және ауыспалы аяқ киімде болады, тыныштық пен тәртіпті сақтайды, сабаққа уақытында келеді.
- Студент оқудан бөгде және алаңдататын заттарды (ойын құралдары, фотоаппараттар, байланыс құралдары және т. б.) саналы түрде пайдаланбайды.
- Студент оқытушының атын, әкесінің атын (бар болса) және тегін біледі, оқытушылар құрамына, колледж әкімшілігіне және базасында оқу процесі жүріп жатқан медициналық ұйымдардың қызметкерлері мен медициналық персоналына құрметпен қарайды.
- Студент үлкен кісілерге немесе бейтаныс адамға "Сіз" деп жүгінеді және оқытушылармен және ұйымдардың қызметкерлерімен қарым-қатынас кезінде таныстықта жол бермейді.
- Студенттер мен кез-келген ұйымның әкімшілігі арасындағы қарым-қатынас сыпайылық пен дұрыстыққа , өзара сыйластыққа және өзара көмекке дайын болуға негізделген. Кездесу барысында студент оқытушыларды, ұйым қызметкерлеріне сәлемдеседі.
- Студент науқастың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді, оған мейірімділікпен қарайды, оның жеке құпияға құқығын құрметтейді, науқастың туыстары мен жақындарының алаңдаушылығын түсінеді.
- Пациенттермен қарым-қатынас кезінде өзін-өзі жарнамалауға, дәрігерлердің, дәрі-дәрмектердің, медициналық бұйымдардың жарнамасына жол берілмейді.
- Пациенттермен немесе олардың фонында суретке түсіру, сондай-ақ емдеу-профилактикалық мекемелерде суретке түсіру және бейнетүсірілім этикалық тұрғыдан мақұлданбайды.
- Әлеуметтік желілерде немесе пациенттер деректерінің өзге де ашық көздерінде, оқу процесінде қолжетімді болған клиникалық жағдайлардың фотосуреттерін, медициналық тарихты және медицинаны оқыту процесіне байланысты жағдайларды жариялау және талқылау этикалық тұрғыдан мақұлданбайды.
- Студент өзі қабылдамайды және оқу пәнін бұзудың барлық түрлерімен күреседі: бөгде адамдардың білімді бақылау рәсімдерінен өтуі; білімді бақылау процесінде шпаргалкаларды, ақпаратты беру мен алудың техникалық құралдарын пайдалану; құжаттарды қолдан жасау және жалғандық жасау.
- Студент емдеуші дәрігердің кәсіби біліктілігіне көпшілік алдында күмән келтіруге немесе оның беделін түсіруге құқылы емес.
- Студент басқа студенттердің өз пікірі мен өз ойын білдіру құқығын ескереді.
- Ғылыми жұмыс, кафедраларға көмек көрсету, тарихи-медициналық мұраны сақтау бойынша жұмыс, медицина тарихы мұражайларында жұмыс істеу, еріктілер қызметіне қатысу, емдеу-профилактикалық және балалар мекемелерінде қоса атқаратын жұмыс, жоғары талапшылдық және академиялық жағдайда өтетін сабақтарда, конференциялар мен симпозиумдарда ғылыми және клиникалық мәселелер бойынша пікірталастарға қатысу барлық жағынан көтермеленеді.